مدل موسسه خیریه فورد در رسیدن به بازدهی مالی و اجتماعی
روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
موسسه خیریه فورد در نظر دارد در کنار اعطای کمکهای بلاعوض، اطمینان یابد که کمکهای آن در جاهایی سرمایهگذاری میشود که اثر مثبتی داشته باشند. ابتدا توضیحی در مورد «سرمایهگذاری تاثیرگذار» را لازم میدانیم.Impact Investing یا سرمایهگذاری تاثیرگذار به سرمایهگذاریهایی اشاره دارد که روی شرکتها و سازمانهایی انجام میشود که علاوهبر بازدهی مالی یک تاثیر اجتماعی یا محیطزیستی قابلسنجش و مفید نیز ایجاد کند. موسسه خیریه فورد برای عدالت اجتماعی، مانند بسیاری از سرمایهگذاران بزرگ با اهداف انساندوستانه، تقریبا 5 درصد درآمد سالانه خود را در امور خیریه صرف میکند و این در حالی است که باقی آن را برای اطمینان از اینکه این شرکت خواهد توانست آن هزینهها را جبران کند و برای همیشه فعالیت کند، دوباره بهکار میگیرد.
کل درآمد این شرکت حدود 12 میلیارد دلار است که به این معنا است که سالانه حدود 600 میلیون دلار برای برنامههای خیریه وجود دارد. یعنی 95 درصد پول این موسسه در سهام، سرمایهگذاری خصوصی، املاک و مستغلات و سرمایهگذاری مخاطرهپذیر صرف میشود و نه بر همان مسوولیتهای اجتماعی که این موسسه زمان اهدای این کمکها بر آنها پافشاری میکرد
مطالعه بیشتر...5 دلیل برای اینکه استارتآپ شما به مدیرIT نیاز دارد
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: Alvina Antar
مترجم: مریم رضایی
اشتهای بازار برای عرضه عمومی اولیه استارتآپهای تکنولوژی این روزها افزایش یافته و پیشبینی میشود این روند ادامه داشته باشد. برای همه بنگاههای دیجیتالی که آماده عرضه عمومی میشوند، تشکیل تیم مدیریتی درست، مهم و حیاتی است. اگرچه این شرکتها میدانند تکنولوژی، هسته فرآیند کسبوکارشان است و محرک اصلی مزیت رقابتی آنها محسوب میشود، اما معمولا مدیرانIT را در مراحل اولیه تاسیس شرکتشان استخدام نمیکنند. در واقع، شرکتها تا زمانی که نیاز مبرم به مدیرIT پیدا نکنند، اصلا به چنین سمتی فکر هم نمیکنند. همانطور که شکی وجود ندارد حضور مدیران مالی و مدیران بازاریابی برای شرکتها ضروری است، مدیران IT هم نقش بسیار مهمی برای ایفا کردن دارند. خطاب به مدیرانعامل شرکتها باید بگوییم 5 دلیل وجود دارد که استارتآپشان همین امروز نیازمند مدیرIT است:
1) شروع درست: مدیران IT معمولا زمانی آورده میشوند که شرکت میخواهد عرضه عمومی شود. در این شرایط معمولا شرکت غرق در مشکلات کسبوکار شده و بسیاری از سیستمهای داخلی آن به درستی با هم تلفیق نمیشوند. واقعیت تاسفبار این است که مدیرIT باید بیاید و بینظمیهای سرمایهگذاریهایی که به درستی مدیریتنشده را از بین ببرد. این مشکلات عبارت است از توافقهای چندساله در مورد تکنولوژیهای اشتباه، انتخابهای کوتهبینانه و تصمیمگیریهای فردی کسبوکار. اولین مدیرIT که وارد چنین شرکتی میشود، بهجای تمرکز بر استراتژیهای رشد، بهشدت درگیر این خانهتکانیها و مستندسازی فرآیندهای دستی کسبوکار خواهد شد. درست این است که از همان ابتدا سرمایهگذاریهای درستی روی تکنولوژی سازمان صورت بگیرد تا از هرگونه بینظمی و اختلال جلوگیری شود و امکان تمرکز بر رشد وجود داشته باشد
مطالعه بیشتر...همکاری افراطی در محیط کار میتواند نشانه مشکلی ریشهای باشد
وقتی تعاملات بیش از حد کارکنان مخرب میشود
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: Michael Mankins
مترجم: مریم مرادخانی
این روزها بسیاری از رهبران کسبوکار از خطرهای همکاری بیش از حد کارکنان(Collaboration Overload) و استفاده بیش از حد از ابزارهای همکاری(Collaboration-tool Overload) در محیط کار باخبرند. شواهد حاکی از آن است که در بسیاری از سازمانها، هزینهها و مضرات جلسات، ایمیلها، ابزارهای پیامرسانی فوری و سایر فرمهای مشارکت نیروی کار، حالا از فوایدش بیشتر شده است.
اما در میان آمارهای تکاندهنده در رابطه با همکاری بیش از حد کارکنان، یک حقیقت از نظرها پنهان مانده است: همکاری بیش از حد معمولا از یک مشکل ریشهایتر در بدنه سازمان خبر میدهد؛ مشکلی که مانند یک بیماری مزمن به خودی خود قابل درمان نیست. بعضی از سازمانها کوشیدهاند با کمک ابزارهایی مثلMicrosoft Teams، Slack وBox، زمانهای بدون بازده و عواملی را که وقت کارکنان را هدر میدهند به حداقل برسانند. بعضی شرکتها نیز قوانین و مقررات مربوط به جلسات را اصلاح کردهاند. اما تحقیقات نشان داده که این تلاشها بی نتیجهاند، مگر اینکه ریشه اصلی این بیماری پیدا و با آن مقابله شود. تنها شرکتهایی توانستهاند این بیماری را درمان کنند که به جای تمرکز بر نشانهها، عوامل و ریشهها را کشف کرده و به مقابله با آنها پرداختهاند. جلسات، ایمیلها، پیامهای فوری و سایر تعاملات محیط کار بی دلیل اتفاق نمیافتند؛
مطالعه بیشتر...شناخت بازاریابی داخلی و دلایل اهمیت آن
روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: هوتسا عسکری نسب
بازاریابی داخلی چند سال پیش برای اولین بار بهعنوان یک مفهوم مطرح شد، اما زمانی که نظرات جدید به میان آمد، از واژگان کسبوکار کنار گذاشته شد اما در حال حاضر به نظر میرسد که بار دیگر صحبت از بازاریابی داخلی در میان است. بازاریابی داخلی دقیقا چیست و چرا از اهمیت ویژهای برخوردار است؟
پیش از پرداختن به موضوع اصلی، لازم است اصطلاح بازاریابی را تعریف کنیم. در سال 1976، موسسه خبرگان بازاریابی، فرآیند بازاریابی را این گونه تعریف کرد: شناسایی، پیشبینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان بهطور سودمندانه. اگرچه این روزها از کلمه بازاریابی به صورت گستردهای برای توضیح فروش، تبلیغات یا ارتقای یک محصول یا خدمات استفاده میشود، اما تعریف آن یک فرآیند مدیریتی است. تنها هدف هر کسبوکاری، کسب درآمد برای کارفرمایانی است که برای تجارت خود ظرفیتهای لازم و نیروی انسانی تدارک میبینند. هدف نیروی انسانی نیز تامین نیاز مشتریانی است که درآمد سازمان را تضمین میکنند. مشتریان نقش مهمی در تامین درآمد هر کسبوکاری ایفا میکنند
مطالعه بیشتر...روزنامه دنیای اقتصاد
نویسندگان: دارسی هیچکاک و مارشا ویلارد
مترجم: مهدی نیکوئی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
امروزه، سیستم خرید و تامین ملزومات شرکتها اهمیت بسیاری یافته و تبدیل به یکی از استراتژیکترین وظایف مدیریتی شرکتها شده است، به همین دلیل است که برای پایدارسازی فعالیتهای شرکت باید توجه ویژهای معطوف به این بخش کرد. نکته آنجا است که خریدهای شرکتها و تامین مواد مورد نیاز آنها دیگر به شکل سنتی و روی کاغذ انجام نمیشود. بسیاری از خریدها به صورت آنلاین شکل میگیرد و بسیاری از آنها هم براساس توافقهای بلندمدت با تامینکنندگان صورت میگیرد. با تغییر این فضای خرید، نیاز است که استراتژیهای جدیدی هم برای هدایت بخش خرید و تدارکات شرکت بهکار بگیرید.
سیاست گزینههای خرید ترجیحی را تدوین کنید.اکنون بسیاری از شرکتهای جهان خطمشیهایی برای خرید خود تدوین کرده و مشخص کردهاند چه محصولات دوستدار محیطزیستی باید وارد آنها شود. سیاست برخی از شرکتها اولویت دادن به خرید محصولات بازیافتی است و برخی اقدامات نیز از این حد فراتر رفتهاند. بهعنوان مثال، شهر سانفرانسیسکو ایالاتمتحده اولین شهری بود که در این زمینه اقدام به تدوین قانون کرد. براساس قانون این شهر، تمامی خریدهای صورت گرفته در بخشهای مختلف اقتصادی باید با در نظر گرفتن سلامت عمومی و مسائل زیستمحیطی انجام شوند. این قانون تمام خریدهای شرکتها را در برگرفته (از دستمال کاغذی تا کامپیوترها) و 600 میلیون دلار خرید سالانه محصولات و کالاهای این شهر را پوشش میدهد. چنین سیاستهایی، چه داخل شرکتها بهکار گرفته شوند و چه در سطح کلانتر، باعث میشود که از اقدامات سبز و پایدار حمایت شده و مسوولیتهای اجتماعی و زیستمحیطی هم مورد توجه قرار بگیرد
مطالعه بیشتر...