روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: سید حسین علوی لنگرودی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
اگر شما هم جزو آن دسته از مدیران تازه کاری هستید که به تازگی به مقام مدیریت رسیدهاید باید بدانید و آگاه باشید که هیچ چیزی پیچیدهتر و دشوارتر از تغییر دادن فرهنگ حاکم بر یک شرکت یا سازمان نیست. به همین دلیل هم هست که بسیاری از مدیران جوان و تازه کار که در ابتدای ورود به یک مجموعه در مییابند فرهنگ حاکم بر آنجا فرهنگ مطلوب و مناسبی نیست و لازم است که تغییر پیدا کند، به محض مواجه شدن با دشواریها و پیچیدگیهای این کار، از خیر انجام آن میگذرند و ترجیح میدهند خود را با فرهنگ موجود مطابقت دهند که بهطور حتم در بلندمدت برای آنها گران تمام خواهد شد.با این همه، ترفندها، راهحلهایی وجود دارند که با بهکار بستن آنها میتوانید فرآیند تغییر فرهنگ سازمانی و محیط کار تحت کنترلتان را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت به مرحله اجرا درآورید و در نهایت از مزایای آن بهرهمند شوید. در اینجا به 6 توصیه طلایی در این زمینه اشاره شده است
مطالعه بیشتر...
چرا 99 درصد جلسات اتلاف زمان و پول هستند؟
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: Jeff Haden
مترجم: امیرعلی رمدانی
یکی از موضوعاتی که معمولا در جلسات کاری نادیده گرفته میشود، این است که این جلسات بهشدت گران تمام میشوند. در جلسه بعدی که شرکت میکنید، هزینه ساعتی که هر فرد در اتاق صرف میکند را جمع بزنید. سپس تصور کنید که در قالب صاحب یک کسبوکار کوچک میخواهید چک پرداخت این هزینه را صادر کنید. اگر قرار بود این پول از جیب شما پرداخت شود، آیا جلسه را برگزار میکردید؟ اصلا بهطور کلی جلسهای تشکیل میدادید؟سپس برای هر فرد حاضر در اتاق جلسه، هزینه فرصتی را که میتوانست بهجای گوش دادن به صحبتهای تخصصی و پیشرفتهای مهندسی دستاوردی داشته باشد، لحاظ کنید. هر جلسهای که مستقیما درآمد تولید نکند، یا باعث صرفهجویی در هزینه نشود، اتلاف کامل پول است. این موضوع خصوصا زمانی درست است که
مطالعه بیشتر...الگوهای پایداری
استراتژیهایی برای تبلیغ سبز بودنتان
روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4029
نویسندگان: دارسی هیچکاک و مارشا ویلارد
مترجم: مهدی نیکوئی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
شرکتهای امروزی تمایل بیشتری دارند تا از دغدغههای جامعه استفاده کرده و خودشان را بهعنوان کسبوکارهایی سبز یا پایدار معرفی کنند. شما هم ممکن است که فعالیتهای کسبوکار خود را به سمت پایداری (چه از نظر زیستمحیطی و چه از نظر اجتماعی) هدایت کنید. در این صورت، احتمالا زمانی میرسد که بخواهید اقدامات خود را تبلیغ کرده و وجهه اجتماعیتان را تقویت کنید. اما برای چنین کاری باید یک استراتژی مناسب داشته باشید که تعدادی از آنها را در ادامه میخوانید:
بازاریابی اجتماعی جامعهمحور: این استراتژی، روشی برای تغییر رفتار است. در این روش از هنجارها و سایر معیارهای اجتماعی استفاده میشود تا تغییرات مدنظر تشویق شوند. بازاریابی اجتماعی جامعهمحور از تعهد مردم نسبت به امور استفاده میکند تا رفتارهای مردم را به سمت خواستههای خود پیش ببرد. در این حال، میزان تقاضای جامعه برای محصولات و خدمات جدید شرکت شما افزایش مییابد. بهعنوان مثال، مردم تشویق میشوند اهمیت بیشتری به حفظ جنگلها داده و از کاغذهایی استفاده کنند که برای تولید آنها درختی قطع نشده است.
مطالعه بیشتر...پندهای مدیریتی / قسمت شصت و هشتم
مثلث طلایی مدیران
روزنامه دنیای اقتصاد
نویسنده: جوئل ترامل
مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
مدیران اجرایی از بسیاری جهات شبیه به الماس هستند؛ از جمله از نظر سرسخت بودن، کمیاب بودن، شکلگیری در نتیجه وارد آمدن فشارهای سنگین و متفاوت بودن از حیث مرغوبیت و عیار. بهطور کلی ارزش یک تکه الماس بر اساس وزن، برشخوردن، رنگ و شفافیت آن تعیین میشود. در مورد مدیران اما سه فاکتور کلیدی یعنی اعتمادپذیری، رقابتپذیری و دقت است که تعیین کننده عیار یک مدیر به حساب میآیند. با این همه باید دانست که یک تکه الماس در صورتی که فاقد یکی از فاکتورهای تعیینکننده باشد همچنان بهعنوان یک تکه الماس پذیرفته میشود، اما اگر مدیری یکی از این سه فاکتور کلیدی را در اختیار نداشته باشد اصلا مدیر نخواهد بود و از زمره مدیران خارج خواهد شد. در ادامه به دلایل اهمیت و تاثیرگذاری این عوامل بر عملکرد مدیران خواهیم پرداخت.
مطالعه بیشتر...معرفی سه عنصر اصلی در هماهنگی و مدیریت منابع
چالش جدید منابع انسانی: خدمات به کل خانواده
روزنامه دنیای اقتصاد
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
یک نگرش جدید بر مبنای اصول نوآوری که در خدمات درمانی استفاده میشود، میتواند به شرکتها کمک کند تا نرخ جابهجایی کارمندان را پایین آورده و بهرهوری را افزایش دهند.
شرل سندربرگ مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک و نویسنده کتاب Lean Inمیگوید «وقتی مسوولیتهای زیادی در خانه دارید، موفق بودن در کارتان به شدت سخت خواهد بود.» سندربرگ بهطور خاص در مورد مادران مجرد صحبت میکند (همسر او در سال 2015 بهطور غیرمنتظرهای فوت کرد). اما روی صحبت او با میلیونها آمریکایی است که برای توازن مسوولیتهای کاری و زندگی خانوادگی خود در تلاش و تکاپو هستند. تز اصلی کتاب سندربرگ این است که زنان برای موفق شدن در محیط کار باید جسورتر و جاهطلبتر ظاهر شوند. اما بسیاری از افراد (بهخصوص زنان) به یک دلیل ساده نمیتوانند خودشان را بهطور کامل وقف کارشان کنند: آنها وظیفه مراقبت از اعضای خانواده خود را برعهده دارند.
مطالعه بیشتر...