شما اینجا هستید: صفحه اصلی طبقه بندی نشده3 راهکار برای یافتن ‌ایده تولید یک محصول موفق

3 راهکار برای یافتن ‌ایده تولید یک محصول موفق

3 راهکار برای یافتن ‌ایده تولید یک محصول موفق

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

 مترجم: نرگس جعفری

 منبع: Shutterstock

 به عنوان یک کارآفرین، عبارتی وجود  دارد که شما احتمالا آن را بیشتر از آنچه  واقعا دوستدارش باشید به کار می‌گیرید و آن عبارت چیزی نیست جز: «چرا من به این موضوع فکر نکرده بودم؟»

زمانی که  شما مجله‌ای را باز می‌کنید یا به تماشای یک برنامه تلویزیونی می‌نشینید، این عبارت «چرا من به آن موضوع فکر نکرده بودم؟» به صورت یک محصول جدید  و دارای پتانسیل برای موفقیت، نمایان می‌شود.

این موضوع آنقدر ساده و هزینه مرحله آغازین آن ناچیز است که کنجکاوی شما را به حسادت تبدیل می‌کند. اما باید به این نکته توجه کرد که حجم نامتناهی از محصولات و خدمات وجود دارد که هنوز باید کشف و تولید شوند. حال سوال اصلی این است که آیا در مکان و زمانی مناسب به دنبال آنها می‌گردید یا خیر؟

 در ادامه 3 راهکار برای کمک به شما در یافتن‌ایده محصول موفقیت‌آمیز بعدی و استفاده موثر از آن در زندگی ارائه می‌شود:

 1- اولین مشتری خودتان باشید.

 برخی از موفق ترین محصولات برای رفع نیاز شخصی و حل مشکل ایجاد شده‌اند تا اینکه هدف از تولیدشان تمایل به سودآوری باشد. این به این خاطر است که سازندگان چنین محصولاتی اغلب اذعان می‌کنند که در واقع این‌ایده‌های بزرگ را برای حل مشکلات زندگی خودشان به وجود آورده‌اند. به طور کلی، یک سازنده  اولین مشتری محصول خود است.

 بنابراین در آغاز، نگاهی به زندگی خود بیندازید. کدامین مشکلات باید حل شوند؟ مساله این نیست که قضیه چقدر ساده یا راه‌حل چقدر مضحک به نظر آید.  زیرا با تمام این صحبت‌ها، شخصی هست که آن محصول  را اختراع و به بازار عرضه کند. آن چیزی که مهم است این است که کارآفرینان با حل این مشکلات، زندگی راحت‌تر و لذت بخش تری را برایمان به ارمغان می‌آورند.

 2- سریعا به ایجاد الگوی اولیه خود بپردازید.

 آنچه که به احتمال بسیار زیاد شما را از تحقق محصول جدید باز می‌دارد، فقدان نظرات نیست، بلکه در واقع کمبود وسایل است. این دقیقا به این معنی است که چرا ایجاد الگوی اولیه در اسرع وقت می‌تواند به همان‌اندازه مهم باشد که داشتن نظرات در وهله اول. ایجاد یک الگوی اولیه به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید که چگونه یک محصول در زندگی واقعی عمل می‌کند و اینکه آیا برای حل مشکل یا عملکردی که انتظارش را داشتید، واقعا مناسب است یا خیر.

 برای مثال «ریان فرنچ» را در نظر بگیرید. ریان که کنترل‌های تماسی صفحه  تلفن هوشمندش برای بازی او را آزرده خاطر کرده بود، با وجودی که نه یک کارآفرین و نه تولید کننده‌ای با تجربه بود، اما توانست با ساخت کلیپی که تلفن آندروید را به کنترل کننده بازی متصل می‌کرد، این‌ایده را مطرح کند و با پیگیری راه‌حلی برای آن، مشکلش را برطرف کند. ریان می‌دانست با در نظر گرفتن اینکه صنعت تهیه و تولید بازی در حال حاضر بسیار گسترده است، می‌تواند فعالیت خود را برای تاسیس یک  کسب وکار آغاز کند. پس از مدتی او بازی کلیپ (The Game Klip) را راه‌اندازی کرد که منجر به برد جایزه «Shopify Build» در سال 2012 شد که رقابتی جهانی  برای محصولات الکترونیکی و  بازی‌ها است.

 3- خود را برای سازگاری آماده کنید.

 هنگامی که خانم شازی ویرسام (Shazi Visram) شرکت «خانواده خوشحال» را در شهر نیویورک تاسیس کرد،  کار خود را با این چشم‌انداز انجام داد که به‌جای غذای کودک فرآوری شده، غذاهای کودک جایگزینی تولید کند. اما زمانی که خط تولید غذای یخ زده کودک را به راه‌انداخت، متوجه شد که والدین برای خرید غذای کودک به قسمت غذاهای یخ زده سر نمی‌زنند و این نوع محصولات اصلا مورد استقبال والدین قرار نگرفتند.

 در نتیجه، خانم ویرسام سریعا مسیر خود تغییر داد و از تولید غذاهای یخ زده، به خط تولید محصولات ارگانیک با ماندگاری بالا پیوست. با این رویکرد درآمد ناخالص  شرکت به  8/62 میلیون دلار رسید که بسیار بیشتر از سال 2008 است که این رقم کمتر از 2 میلیون دلار بود.

 بنابراین، در سفر کارآفرینی خود،پذیرای سازگاری باشید. اگر شما خیلی عاشق فکر اولیه خود باشید و بر نظر خود پافشاری کنید، ممکن است موفقیتی را که در جست‌وجویش هستید از دست بدهید.