شما اینجا هستید: صفحه اصلی طبقه بندی نشدهابزارهای بازاریابی پارتیزانی

ابزارهای بازاریابی پارتیزانی

ابزارهای بازاریابی پارتیزانی

لوینسون مهمترین مطلبی را که هر بازاریاب باید در مورد حرفه خود بداند، در 16 راز خلاصه کرده است. در صورت انجام دادن این 16 راز، حتما کسب وکار شما موفق تر از رقبایتان خواهد شد.

 

 Investment  -1   سرمايه گذاري

 پولهايتان را در كجا سرمايه گذاري مي كنيد؟

 پيام : بر روي آموزش سرمايه گذاري كنيد. توسعه قابليت هاي فردي يكي از 5 فرمان پيتر سنگه در كتاب پنجمين فرمان است.

 

Commitment  -2  تعهد

 به چه چيزي تعهد داريد؟ و به چه چيزي تعهد نداريد؟

 پيام : به چه چيزي تعهد داريد كه باعث شكست شماست و بايد آن را رها كنيد مانند اصرار بر ادامه فعاليت در انتهاي منحني عمر محصول و به چه چيزي تعهد نداريد كه باعث شكست شماست مانند هزينه انساني 2 دانستن نيروي انساني متخصص

 

Consistency -3  استواري

آيا برنامه بازاريابي داريد؟ و به آن متعهد مي باشيد؟ آيا براي تغيير برنامه وسوسه مي شويد؟ آيا

مردم به عقايد و پيام هاي شما اعتماد دارند؟

 پيام : برنامه داشته باشيد و به آن پايبند باشيد.

 

Confident  -4   دلگرمي

 چه چيزي باعث دلگرمي مشتريان است؟ اعتماد به شما ، قيمت پائين تر، خدمات بيشتر و بهتر ،

كيفيت بالاتر ، افتخار به انتخاب خود و ...

 پيام : اگر باعث دلگرمي مشتريان نباشيد دلسرد مي شويد

 

Patient  -5  سعه صدر و بردباري

 تا چه حد در جهت ايجاد رابطه مستحكم، مدارا مي كنيد؟

 پيام : در جهت ايجاد رابطه محكم با مشتريان ، پرسنل ، تأمين كنندگان مواد اوليه و ... مدارا

كنيد.

 

Assortment  -6  دسته بندي

 آيا افراد چريك را دسته بندي كرده ايد؟

 پيام : با افراد حرفه اي كار كنيد كاركردن با افراد غير حرفه اي در كوتاه مدت ارزان ولي در

بلند مدت ، گران تمام مي شود

 

Convenient  -7  راحتي

 آيا با مشتريان خود راحت مي باشيد؟ و براي آنها نيز معامله با شما راحت است؟

 پيام : مناسبات اجتماعي خود را ساده كنيد

 

Subsequent  -8  پس آيند و عواقب

 بازاريابي در كجاست؟ قبل، حين يا بعد از فروش؟آيا آ نها مشتريان ديگري را براي شما

مي فرستند؟

 پيام : عملكرد شما هنگامي مثبت خواهد بود كه به وعده هايتان عمل كرده و مشتري نيز از شما

راضي بوده و شما را به ديگران معرفي كند.

 

Amazement -9  حيرت

 آيا شما بهترين مي باشيد؟ يا بدترين ؟ چه پيشنهادي براي بهترين شدن داريد؟

 پيام : تنها بهترين ها پايادارند.

 

Measurement  -10  اندازه گيري

چه چيزي را اندازه گيري مي كنيد؟ صداي مشتري را در كجا مي شنويد؟ چگونه بودجه

بازاريابي خود را 5 درصد كاهش مي دهيد؟

 پيام : عملكرد سيستم بازاريابي در افزايش رضايت مشتريان است و نه هزينه هاي بازاريابي.

يكي از انواع هزينه هاي بي مورد در زماني كه با بازار كسب و كار هماهنگ نمي باشيم هزينه

هاي بازاريابي است.

 

Involvement  -11  درگيري

 در چه فعاليتهاي درگير مي شويد؟ در چه فعاليتهايي درگير نمي شويد؟ آيا به حرفهاي مشتريان

گوش مي كنيد؟ وبا رگ و پي خود آنها را درك مي كنيد؟

 پيام : درگيري ذهني ، تفكر بر موضوعي خاص است. تفكر و درگيري ذهني بايد در زمينه هايي

باشد كه بر رضايت مشتريان تأثير دارد. اگر مشتريان ناراضي باشند نه تنها محصولات ما را به

ديگران توصيه نمي كنند بلكه ممكن است تصور منفي نيز ايجاد كنند.

 

Dependent  -12  وابستگي

 چگونه يك شبكه بازاريابي را طراحي مي كنيد؟

 پيام : يك شبكه بازاريابي بطوريكه افراد شبكه به يكديگر وابسته باشند طراحي كنيد.

 

Armament  -13  تسليحات

 به چه سلاحي مجهز مي باشيد؟

 پيام : به تكنولوژي روز مجهز باشيد نظير وب سايت و ...

 

Consent -14  رضايت

 چه چيزي رضايت مشتريان را تأمين مي كند؟ چه چيزي باعث نارضايتي مشتريان است؟ آيا تا

به حال اين موضوع را بررسي كرده ايد؟

 پيام : رضايت مشتريان را بصورت سيستماتيك و علمي اندازه گيري كنيد. اندازه گيري رضايت

مشتري نقاط قوت و ضعف را آشكار كرده و از سرمايه گذاري بر جنبه هايي بر رضايت مشتري

تأثيري ندارند جلوگيري مي كند.

 

Content  -15  محتوي

 جذابيت در ارتباطات چيست؟

 پيام : ارتباطات بازاريابي جذاب در تبليغات و فروشندگي متجلي مي شود.

 

Augment  -16  تكامل

 فعاليتهاي زائد در فعاليتهاي بازاريابي چيست؟ فعاليتهاي مفيد در فعاليتهاي بازاريابي چيست؟

چگونه فعاليتهاي بازاريابي خود را تكميل مي كنيد؟

 پيام : با حذف فعاليتهاي زائد و اضافه نمودن فعاليتهاي مفيد ، فعاليتهاي بازاريابي خود را تكميل

كنيد.

 

این رموز در واقع ابزاری برای بازاریابی پارتیزانی هستند و با بکارگیری این رموز ساده یک شرکت می تواند در زمینه بازاریابی موفق شود.           

 

آیا بازاریابی پارتیزانی یک روش خوب برای بازاریابی است؟ 

 

زمانی که بازاریابی پارتیزانی به خوبی طراحی شود، در اغلب موارد می تواند مفید باشد، اگرچه، بخش سخت کار، انجام تحقیقات درست و یافتن اطلاعات دقیق در این زمینه است. بازاریابی پارتیزانی مثمر ثمر نخواهد بود، در صورتی که شما بر هدف های اصلی تمرکز نداشته باشید و بر اساس یک فرکانس مناسب و با استفاده از ابزارهای مناسب به عرضه پیام های درست و مناسب نپردازید. در غیر این صورت، فرد به دنبال جنبه منفی بازاریابی پارتیزانی خواهد بود و تلاش های نامطلوبی نیز برای جلب مصرف کنندگان در رقابت های موجود صورت خواهد گرفت.

 

تهیه و تنظیم: حمیدرضا ابوالفضلی