شما اینجا هستید: صفحه اصلی بازاریابی اینترنتیاهداف بازاریابی اینترنتی

اهداف بازاریابی اینترنتی

اهداف بازاریابی اینترنتی

شرکت ها از به کارگیری بازاریابی اینترنتی 6 هدف عمده را دنبال می کنند :

1.    اهداف هزینه گرا : یک سازمان ممکن است با هدف کاهش هزینه ها از بازاریابی اینترنتی استفاده کند . اینترنت به دلیل کاهش هزینه های مبادله و توزیع ( درمورد کالاهایی مثل انواع نرم افزار) می تواند هزینه ها را به نحو قابل توجهی کاهش دهد . مثال : هدف : کاهش 10 درصدی هزینه چاپ بروشور

 

2.    اهداف فروش گرا : اهداف فروش گرا اینترنت را بعنوان یک کانال خرده فروشی و توزیع تلقی می کند . بعضی از کالاها و خدمات به دلیل ماهیت خاصی از قابلیت فروش اینترنتی برخوردارند . این نوع هدف بیشتر در B2Bرایج است . هدف فروش Xریال یا Xواحد محصول خاص جزء اهداف فروش محور محسوب می شود .

 

3.    اهداف تغییر رفتاری : برای بعضی از سازمان ها دستیابی به اثربخشی و کارایی در گرو انتقال فعالیت های کلیدی آن ها به اینترنت است . در بسیاری از موارد تحقق این هدف شامل تغییر رفتار فعلی مشتریان است تا آن را به استفاده از اینترنت متمایل ساخته ، امکان تحقق اهداف شرکت را فراهم سازد . بعنوان نمونه افزایش سهم مبادلات اینترنتی به میزان 10 درصد می تواند جزء اهداف تغییر رفتاری باشد .

 

4.    اهداف انتشار اطلاعات : انتشار اطلاعات با کالاها و خدمات رابطه بسیار نزدیکی دارد . شرکت ها گاهی اوقات جهت تحقق اهداف خود اقدام به انتشار اطلاعاتی می کند که مشتریان به آن ها تمایل دارند . برای نمونه مشارکت فعال جوامع الکترونیکی به میزان 20 درصد طی سه ماه جزء اهداف انتشار اطلاعات است .

 

5.    اهداف ترفیعی : اغلب وب سایت ها هدف ارتباطی و ترفیعی را دنبال می کنند . رسیدن به نرخ 25 درصد پاسخگویی به نامه های الکترونیکی در مورد محصول جدید یک هدف ترفیعی است .

 

6.    اهداف سرگرمی : ارائه ابزارها و بازی های سرگرم کننده جزء ضمائم فعالیت های ترفیعی است و شرکت از این طریق رضایت مشتری خود را افزایش می دهد .

 

تهیه و تنظیم: ندا برجی