شما اینجا هستید: صفحه اصلی طبقه بندی نشدهده توصيه بازاريابي براي كسب و كارهاي كوچك

ده توصيه بازاريابي براي كسب و كارهاي كوچك

ده توصيه بازاريابي براي كسب و كارهاي كوچك

منبع:   http://modire-agah.blogsky.com

كسب و كارهاي كوچك به‌دليل محدوديت‌هايي كه در بودجه خود دارند ، امكان استفاده از روش‌هاي بازاريابي پرهزينه را ندارند؛ بنابراين استفاده از روش‌هاي كم هزينه مي تواند بسيار مفيد باشد. در اين مقاله سعي شده است كه تعدادي از اين روش‌ها به‌صورت مختصر معرفي شوند.

1- بهترين آگهي هاي خود را به‌صورت كارت چاپ كرده و براي مشتريان خود در بازار هدف خود،ارسال كنيد.

مشتريان كارت‌هايي را مي خوانند كه كوتاه و خلاصه باشد. يك آگهي كوچك روي يك كارت پستال مي‌تواند مشتريان زيادي را به سمت محصول شما جلب كند و اين خود مي تواند باعث افزايش فروش شما شود. هزينه اين‌كار معمولا زياد نيست.

 

2- يك روش بازاريابي معمولا براي هميشه براي همه كسب و كارها موفق نيست، بنابراين روش‌هاي بازاريابي خود را مرتب عوض كنيد و در استفاده از اين روش‌ها خلاق باشيد.

مشتريان شما اگر متن آگهي شما عوض نشود، خسته مي شوند، البته خود شما هم از اين تكرار خسته خواهيد شد. بازاريابي مي تواند مفرح باشد بنابراين از مزيت‌هاي استفاده از روش‌هاي متنوع بازاريابي براي برقراري ارتباط با مشتريان باارزش خود استفاده كنيد. اما در انتخاب روش‌هاي بازاريابي خود دقت كنيد. هميشه براي يك بازاريابي موفق بايد بر اساس يك طرح بازاريابي عمل كرد. سعي كنيد در طرح بازاريابي خود از روش‌هاي متنوع استفاده كنيد. هميشه نظر مشتريان خود را در مورد روش‌هايي كه به‌كار برده ايد جويا شويد اين نظريات مي‌توانند موفقيت طرح بازاريابي شما را تضمين كند.

 

 

3- كمك به مشتريان براي يافتن محصولات و خدمات مناسب

اگر مي‌خواهيد براي مشتري خود بروشور معرفي محصولات را بفرستيد، مي توانيد بروشور يا كارت محصول يا خدماتي را كه فكر مي كنيد براي مشتري شما مفيد است را هم بفرستيد. اين‌كار مي تواند به مشتري شما در يافتن محصولات مناسب كمك زيادي بكند و مشتري شما را راضي نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستيد مي توانيد قبل از اين‌كار با توليد كننده آن محصول هماهنگي كنيد و از اين فرصت استفاده كنيد. مثلا درصدي از فروش را براي خود در نظر بگيريد يا اين‌كه تخفيف خاصي را براي مشتري خود از فروشنده بگيريد.

 

4- جواب تلفن‌هاي خود را متفاوت بدهيد.

سعي كنيد كه سفارش‌هاي خاصي را در هربار جواب دادن تلفن ، به مشتري خود ارايه كنيد. به‌عنوان مثال مي توانيد بگوييد " روز بخير؛ من ... هستم . از من درباره سرويس‌هاي جديد سوال كنيد." تلفن كننده مجبور مي شود كه از شما در مورد اين سرويس‌ها سوال كند. بيشتر شركت‌ها پيام‌هايي را از پيش ضبط شده دارند كه وقتي مشتري پشت خط مي‌ماند آنها را براي مشتري پخش مي‌كنند. شما مي‌توانيد اين‌كار را خودتان انجام دهيد. از نظر مشتري تفاوتي ندارد كه اين پيام از قبل ضبط شده يا اين‌كه زنده ارايه شده است.براي استفاده از اين روش مطمئن شويد كه پيام شما براي مشتريان شما جذاب باشد. اگر مشتري شما از راه دور تماس مي گيرد، با ارايه آگهي‌هاي طولاني وقت و پول مشتري خود را به هدر ندهيد.

 

5- استفاده از دست نوشته

سعي كنيد در تمام نامه‌هايي كه براي مشتري خود مي فرستيد، از دست نوشته و يا مهرهاي مخصوص يا برچسب هاي خاص استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه دست نوشته‌ روي نامه در اولين بار كه نامه ديده مي‌شود، خوانده مي‌شود. به خاطر داشته باشيد اين نوشته در صورتي به‌طور كامل خوانده مي‌شود كه خلاصه و كوتاه باشد به‌طوري‌كه بيننده بتواند آن‌را در كمتر از ده ثانيه بخواند.

 

6- يك پيشنهاد فروش براي مشتري خود كه تازه از شما خريد كرده است، بفرستيد.

 

اگر به‌عنوان مثال مشتري شما لباسي را از شما خريده است، مي توانيد نامه اي براي او بفرستيد و ضمن تشكر از خريد قبلي به اطلاع او برسانيد كه براي خريد بعدي به‌طور مثال از تخفيف 20 درصدي برخوردار است. براي اين‌كه بتوانيد اين پيشنهاد را به فروش نزديك كنيد، براي پيشنهاد خود زمان تعيين كنيد.

7- خبرنامه

آيا مي دانيد هزينه فروش به يك مشتري جديد شش برابر بيشتر از فروش به مشتري قديمي است؟ شما با استفاده از خبرنامه مي توانيد بازاريابي خود را بر روي مشتريان قديمي خود متمركز كنيد. اگر هزينه خبرنامه چاپي براي شما زياد است، مي توانيد با استفاده از پست الكترونيك اين‌كار را با هزينه بسيار پاييني انجام دهيد. هميشه در خبر نامه خود مي‌توانيد پيشنهاد فروش ويژه‌اي را به مشتري قبلي خود ارايه كنيد.

 

8- بازاريابي مشترك

اگر فكر مي كنيد كه قادر به تحمل هزينه بازاريابي به تنهايي نيستيد، به‌دنبال شريكي باشيد كه محصول او هم مناسب مشتري شما باشد يا اين‌كه محصولات شما مكمل يكديگر باشد. با ارايه طرح بازاريابي مشترك مي‌توانيد در هزينه‌هاي بازاريابي صرفه‌جويي كنيد. علاوه بر اين با اين روش سرويس بهتري را هم به مشتريان خود ارايه مي‌كنيد.

 

9- بروشورها و آگهي هاي خود را در تمام نامه‌هاي ارسالي شركت خود قرار دهيد.

اين‌كار هزينه زيادي براي شما ندارد و شما از نتيجه كار قطعا متعجب خواهيد شد كه ببينيد اين پيشنهادهاي شما به دست چه افرادي مي‌رسد و سفارش خريد به شما مي دهند.

10- ارايه سمينار تخصصي

ارايه سمينار در زمينه كار خودتان يا شركت در سمينارهاي مرتبط مي تواند نقش بسيار زيادي در معرفي كسب و كار شما داشته باشد. اگر مي‌خواهيد سميناري در محل كار خود برگزار كنيد، بخاطر داشته باشيد كه ارايه يك سمينار رايگان نمي تواند مشتريان شما را جذب كنيد. دريافت هزينه جزيي علاوه بر اين‌كه مقداري از هزينه‌هاي سمينار را پوشش مي‌دهد مي‌تواند در جذب مخاطب هم به شما كمك كند. البته چنين سمينارهايي بايد بسيار با كيفيت و با برنامه‌ريزي ارايه شوند.