شما اینجا هستید: صفحه اصلی بازاریابی اینترنتیتفاوت خریداران اینترنتی با کاربران اینترنتی

تفاوت خریداران اینترنتی با کاربران اینترنتی

 

تفاوت خریداران اینترنتی با کاربران اینترنتی
خریداران اینترنتی با کاربران عادی اینترنت تفاوت هایی دارند که با شناخت آن ها شرکت ها می توانند جهت تبدیل کاربر به خریدار اینترنتی برنامه ریزی کنند . این تفاوت ها در سه گروه دسته بندی می شوند :
1. خصوصیات اجتماعی / اقتصادی : خریداران اینترنتی نسبت به کاربران عادی اینترنت مسن ترند و درآمد بالاتری دارند اما از لحاظ سطح تحصیلات و جنسیت با آنان تفاوت معناداری ندارند .

2. خصوصیات انگیزشی : یکی از انگیزه های کاربران اینترنت راحتی است ، اما خریداران اینترنتی خواستار راحتی بیشتری نسبت به کاربران عادی اینترنت هستند . تنوع محصولات نیز از دلایل استفاده از اینترنت است و خریداران اینترنتی نسبت به کار رابن اینترنت خواهان تنوع بیشتری هستند .

3. خصوصیات نگرشی : خصوصیات نگرشی شامل نگرش نسبت به بازاریابی مستقیم و تبلیغات است .

الف ) نگرش نسبت به بازاریابی مستقیم : اینترنت رسانه ای برای تعامل مستقیم و بدون واسطه شرکت با مشتریان تلقی می شود . یافته ها نشان می دهد که خریداران اینترنتی نگرش مثبت تری به بازاریابی مستقیم دارند .

ب ) نگرش نسبت به تبلیغات : شاید بارزترین و بیشترین کاربرد اینترنت در امر تبلیغات باشد . برنامه های تبلیغاتی ، کالاهای مجانی ، کوپن های تخفیف و غیره از ابزار تبیلغات اینترنتی اند . نتایج تحقیقات نشان میدهند که خریداران اینترنتی نگرش مثبت تری نسبت به تبلیغات دارند .