شما اینجا هستید: صفحه اصلی مدیریت شهریبازاریابی و مدیریت بازاردولت ازبکستان دسترسی به بعضی از صرافی ها را مسدود کرد

دولت ازبکستان دسترسی به بعضی از صرافی ها را مسدود کرد

دولت ازبکستان دسترسی اینترنت به صرافی های رمزنگاری غیرمجاز مستقر در خارج از این کشور را به دلیل نیاز به محافظت از شهروندان خود در برابر «کلاهبرداران» مسدود کرده است.

12بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دولت ازبکستان، فعالیت در صرافی های ارزهای دیجیتال خارجی که به شهروندان این کشور خدمات ارائه می دهند، تشدید شده است، بدون اینکه این شرکت ها مجوز لازم برای ارائه خدمات خود را در آنجا دریافت کنند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی درباره این خبر نوشت که دسترسی به هشت صرافی ارزهای دیجیتال خارج از کشور در ازبکستان مسدود شده است، از جمله صرافی‌های محبوبی مانند Binance، Kraken، FTX و Huobi Global.

در این گزارش آمده است که تنها صرافی ارز دیجیتال خارجی که تاکنون در ازبکستان مجوز دریافت کرده است، گروه Kobea کره جنوبی است که مجوز خود را در سال 2019 تضمین کرده است

در بیانیه ملی ازبکستان، شرکت‌های بدون مجوز «هیچ مسئولیت قانونی در قبال معاملات با دارایی‌های رمزنگاری‌شده ندارند و نمی‌توانند مشروعیت تراکنش‌ها و همچنین ذخیره‌سازی و حفاظت از محرمانه بودن اطلاعات شخصی شهروندان جمهوری ازبکستان را تضمین کنند». آژانس پروژه های چشم انداز (NAPP) هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که در نتیجه دسترسی به وب سایت های این شرکت ها مسدود شده است. دسترسی به اینترنت مسدود شده برای تمام صرافی‌های رمزنگاری که «مجوز فعالیت یک صرافی را طبق قوانین ازبکستان ندارند» اعمال می‌شود

.

این بیانیه افزود: از اول ژانویه 2023، افراد و شرکت‌ها در ازبکستان می‌توانند از طریق ارائه‌دهندگان خدمات داخلی که مطابق با مقررات محلی عمل می‌کنند، با دارایی‌های رمزنگاری شده تعامل داشته باشند.

دولت در ادامه به شهروندان خود در مورد خطرات استفاده از پلتفرم‌های تجارت ارزهای دیجیتال خارجی هشدار داد و گفت که آنها باید مراقب باشند تا مطمئن شوند اطلاعات شخصی در اختیار «کلاهبرداران» قرار نمی‌گیرد. وی افزود: هرکس شرکت هایی را می شناسد که برخلاف مقررات فعالیت می کنند باید آنها را به پلیس گزارش دهند..