شما اینجا هستید: صفحه اصلی روابط عمومیشش مرحله گسترش روابط عمومی

شش مرحله گسترش روابط عمومی

شش مرحله گسترش روابط عمومی

متخصصین بازاریابی به شما خواهند گفت که یک طرح ریزی خوب برای بهبود و توسعه روابط عمومی غالبا خیلی موثرتر از تبلیغات است.این مقاله طی شش مرحله ساده در ایجاد و گسترش هسته اصلی طرح روابط عمومی به شما کمک می کند.

مرحله ۱: تعریف و نوشتن اهداف شما برای تبلیعات و طرحهای رسانه ای

چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟ آیا طراحی شما به منظور:

کارشناسی روی همکاران شما، مطبوعات و جراید،یا ارباب رجوع و مشتریان شما می باشد؟

 

ایجاد حسن نیت برای مشتریان،تهیه کنندگان یا عموم مردم می باشد؟

جا انداختن و بالا بردن اعتبار مارک تجاری و تصاویر حرفه ای شرکت شماست؟

آگاه کردن و ایجاد یک درک خوب از شرکت و خدمات شماست؟

کمک کردن به شما برای معرفی یک سرویس یا محصول جدیدی به بازار است؟

فروش و راههای رسیدن به آن است؟

خنثی کردن فشار حاصل از تبلیفات منفی و یا بحران شرکت است؟ممکن است متعجب شوید که چرا در ابتدای این مقاله که هدف آن چگونگی ایجاد و گسترش طرحهای تبلیغاتی می باشد این سئوالات از شما پرشیده می شود؟جواب ساده است .در حقیقت مهمترین چیز برای موفقیت در امور رسانه ای و تبلیغات تشخیص و تعریف هدف است.با ایجاد یک هدف شفاف در ذهن شما کار اصلی و بنیادی را برای تکمیل سایر مراحل این مقاله انجام داده اید.

 

مرحله ۲: اهداف حود را برای رسیدن به هدف مرحله یک تعیین نمایید.بسیار مهم است که اهداف شما معین،قابل اندازه گیری،نتیجه بخش و زمان آن مشخص شده باشد.این اهداف باید در راستای اهداف حرفه ،فروش و بازاریابی شما نیز باشد.

 

مرحله ۳ : مشخص کنید که چه کسانی مستمعین شما برای این طرح هستند.پیام کلیدی شما چه باید باشد؟

 

مرحله ۴ : یک برنامه زمانی برای اجرای طرح روابط عمومی خود بنویسید.بین طرح روابط عمومی خود و امور فروش و بازاریابی هماهنگی برقرار کنید.

 

مرحله ۵ : طرح حمله تبلیغاتی خود را مشخص کنید.از چه ابزار تبلیغاتی برای رساندن پیام خود به عموم استفاده می کنید؟مثلا ممکن است شامل موارد ذیل باشد:

مطبوعات و جراید

مقالات

کنفرانسهای خبری ،مصاحبه و …

رادیو،تلویزیون یا مصاحبه های مطبوعاتی

سمینارها

 

مرحله ۶ : نتیجه هرکدام از شیوه های روابط عمومی خود را بنویسید و بعد از انجام هر کدام ازاین شیوه ها نتایج را بررسی کنید.آیا به مقاصد و اهداف تعیین شده خود برای این شیوه رسیده اید؟آیا باید طرح اصلی را تغییر دهید؟اگر باید تغییر دهید چرا و چگونه؟

 

محمد سهرابی

متخصص و کارشناس تجارت الکترونیک