شما اینجا هستید: صفحه اصلی کسب و کار آنلاینكسب و كار اينترنتي؛ مقدمات و راه اندازي

كسب و كار اينترنتي؛ مقدمات و راه اندازي

كسب و كار اينترنتي؛ مقدمات و راه اندازي

منبع : دايركتوري جامع آموزش كشور

ممكن است تصور كنيد كه مفهوم كسب و كار آن لاين (بدون تاخيرزماني) تنها فروش اجناس است اما مباحث ديگري در راه اندازي كسب و كارهاي اينترنتي وجود دارد كه در زير به آن مي‌پردازيم: 1. اهميت راه اندازي با حضور كسب و كار آن لاين در سال 2004 درآمد جهاني كسب و كار اينترنتي به سقف 7/2 تريليون دلار رسيد. مهم اين نيست كه كار تجاري شما چيست، بلكه ناديده گرفتن 7/2 تريليون دلار ممكن است؟ براي اينكه نشان دهيد بخشي از اين مجموعه هستيد و مايليد كه به آن خدمت كنيد،‌ لازم است در حيطه wwwباشيد. آنگاه خواهيد دانست كه رقيبان شما چه مي‌كنند.

2. شبكه‌اي‌كردنكسب و كار در حقيقت چيزي جز برقراري ارتباط با افراد نيست. همه تاجران موفق مي دانند كه ملاك شناخت چيزي نيست بجز آشنايي با افراد. ارائه كارت ويزيت بخشي از هر ملاقات است، هر شخص مطمئنا" در اين ملاقاتها، اين شانس را داشته است كه معاملات بزرگ انجام دهد. شما با ارائه كارت ويزيت خود به هزاران فرد و شايد ميليونها مشترييا شريك تجاري، بايد نشان دهيد كه هميشه در صورت نياز آنها در خدمت هستيد و مي‌توانند به شما دستيابي داشته باشند. مي‌توانيد 24 ساعت شبانه‌روز به سادگي بدون صرف هزينه در محيط wwwباشيد. حتي اگر تغيير مكان دهيديا شماره جديدي داشته باشيد، همچنان در همان مكان مجازي قرار داريد و همگان ميتوانند شما را پيدا كنند.

 

3. ايجاد اطلاعات كامپيوتري در دسترسزمان اشتغال شما چند ساعت است؟ به چه كاري مشغول هستيد؟ افراد چگونه مي‌توانند با شما تماس بگيرند؟ روشهاي پرداخت شما چه است؟ محل استقرار شما كجاست؟ كار خاص امروز شما چيست؟ اطلاعات ترفيعي، تبليغي هفته آينده چيست؟ اگر بتوانيد مشتري را از دليل لزوم كسب و كار با خود آگاه سازيد، فكر نمي‌كنيد كه بتوانيد كسب و كار بيشتري داشته باشيد؟ مطمئنا" در محيط wwwمي‌توانيد.

 

4. ارائه خدمات به مشتريانايجاد اطلاعات كامپيوتري در دسترسيكي از مهمترين روشهاي ارائه خدمات به مشتريان است. اما اگر هدف شما خدمت به مشتري باشد، با استفاده از تكنولوژي wwwمي‌توانيد حتي راههاي بيشتري را نيز بدست آوريد. اين امكان را براي آنها فراهم سازيد تا بدون گشتن در مغازه وياري گرفتن از مسئول فروش، رنگ و اندازه و آنچه را كه دقيقا" مي‌خواهند پيدا كنند، در حقيقت همه چيز بايد در دسترس باشد. همه كارها بايد به سرعت، ساده و ارزان در محيط wwwانجام شود.

 

5. افزايش توجه عموم شما هيچگاه از مجله داخلي براي درج تبليغ افتتاح فروشگاهيا مغازه محلي خود استفاده نمي‌كنيد، بلكه اگر چيزي جالب و جديد باشد، آدرس شبكه خود را در آن عنوان مي‌كنيد. حتي اگر كهيك خبرنامه هفتگي نيز در خصوص اين افتتاحيه مطلبي نوشته باشد، هيچگاه از شخصي كه با مغازه شما فاصله مسافتي طولاني دارد و آن خبر را مي‌خواند به شما سودي نمي‌رسد مگر آنكه آن فرد، در همان زمان به آن محل بيايد. اما با اطلاعات شبكه‌اي هر كس در هر مكان مي‌تواند به آن دسترسي داشته باشد و مطمئنا"يك بازديدكننده كارآمد از وب سايت ويك مشتري سودرسان براي اطلاعات شما خواهد بود.

 

6. فروش اجناس بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه فروش در مرحله اول قرار دارد، در صورتيكه در اين تقسيم‌بندي رتبه 6 را دارد، شما بايد فروش را در اينترنت وwwwبعد از آنكه همه فرآيندهاي بالا را انجام داديد در نظر بگيريد. چرا؟ خوب پاسخ پيچيده است، اما بهترين روش براي كسب و كار مي‌باشد، آيا فكر مي‌كنيد كه تلفن بهترين وسيله براي فروش است؟ مطمئنا" خير. تلفن وسيله‌اي است كه شما را قادر مي‌سازد تا با مشتري در ارتباط باشيد و اجناس را به فروش برسانيد. به همين دليل wwwرا پيشنهاد مي‌كنيم. البته اين تكنولوژي متفاوت است،‌اما قبل از آنكه افراد تصميم به خريد بگيرند، مي خواهند كه در خصوص شما بيشتر بدانند و اينكه چكار مي‌توانيد براي آنها انجام دهيد چه كاري را به آساني و ارزان در محيط wwwمي‌توانيد انجام دهيد. چه زماني آمادگي فروش داريد، ‌بايد مطمئن شويد كه بدون پرداخت هزينه اي گزاف و نيز استفاده صحيح از تكنولوژي شبكه مي‌توانيد سود زيادي را بدست آوريد. اين همان كسب و كار هوشمند است.

 

7 – ارائه اطلاعات در كوتاهترين زمان چه مواردي مورد نياز است براي آنكه اطلاعات شما دريك زمان مشخص ارائه شود؟يك برنده مسابقه،يك تبليغ خاص، اين اطلاعات مي‌تواند در نيمه هاي شبيا هر زمان ديگر كه شما تشخيص مي‌دهيد با همه موارد مربوط به آن مانند عكس، بيوگرافي و غيره ارائه شود. مي‌توانيد اين جمله را از قبل تصور كنيد "‌ همه موارد در ساعت 12:00 روي وب سايت ما در دسترس است ". اين موقعيت براي اشخاصي مناسب است كه انتظار دريافت اطلاعات را دارند.

 

8 – ايجاد نمونه هاي در دسترس اجناس شما ممكن است فوق العاده باشد، اما مردم تا آن را در عمل نبينند نمي‌توانند حس كنند زيرا آنها ترجيح مي‌دهند كه همه چيز را در دسترس داشته باشند. اگريك آلبوم موسيقي هر چقدر هم جالب باشد، اما از راديو و تلويزيون پخش نشود،‌هيچ كس ارزش آن را نخواهد دانست. ارزشيك تصوير هزار كلمه است،‌ اما آيا شما فضايي براي هزار كلمه داريد؟ wwwاين امكان را فراهم مي‌سازد تا موسيقي، تصاوير و فايلهاي فيلمهاي كوتاه به اطلاعات شركت شما اضافه شود و به مشتريان سرويس دهد. هيچ بروشوري چنين نمي‌كند. مي‌توانيد نمونه هاي خود را ارسال كنيد اما هر چند اين كار براييك كسب و كار اندك بسيار است.

– دستيابي به آمار مطلوب جمعيت شناسي آمار كاربران wwwاحتمالا" بيشترين جمعيت بازار را از آن خود مي‌كنند. معمولا" افراد تحصيلكردهيا در حال تحصيل در دانشگاهها،‌ درآمد ماهانه بالايي دارند و اين مهم نيست كهيك جمله اينترنتي داراي واژگانيك زبانيايك رشته علمي باشد ويا اينكه از تبليغات تراز اول بازار استفاده كند. حتي با اضافه كردن محيط آن لاين تجاري، آمار وابسته به جمعيت شناسي نيازمند سالها مطالعه و بررسي براي ارتقاء است.

 

10 – پاسخگويي به پرسشها معمولا" پاسخگويي به سؤالات مشابه و تكراري تلفني منجر به تلف شدن وقتيك سازمان مي‌شود. اين موارد پرسش هاي ثابتي هستند كه مشتريان و خريداران مايلند پيش از مراجعه به شما از آنان مطلع شوند. آن اطلاعات را به صفحه wwwارسال كنيد و آنگاه خواهيد ديد كه موانع موجود از بين مي‌روند و ديگر وقت شمايا اپراتورتان صرف پاسخگويي به تلفن نخواهد شد و شما وقت آزاد پيدا مي‌كنيد. شايد براي شما بسيار دشوار باشد تا از طريق، پست،‌تلفنيا هر گونه سيستم ارتباط ديگر با بازارهاي بين‌الملل ارتباط برقرار كنيد، اما با استفاده ازيك صفحه وب قادر خواهيد بود تا به همان آساني تماس بايك شركت نزديك خود با بازارهاي بين‌الملل نيز ارتباط داشته باشيد. در حقيقت پيش از آنكه وارد وب شويد،‌ بايد تصميم بگيريد كه چگونه مي‌خواهيد اين كسب و كار بين‌المللي را در دست بگيريد. زيرا محل قرارگيري شما مشخص است. مزيت ديگر آن اين است كه اگر شركت شما در كشورهاي ديگر دفاتري داشته باشد، مي‌توانيد بدون پرداخت هزينه تلفن به اطلاعات دفتر مركزي دسترسي داشته باشيد. بعلاوه مي‌توانيد براي محصولات خود بايك قيمت معقول كه تاكنون به آن دست نيافته بوديد بازاري را پيدا كنيد.

 

12 – ايجاد خدمات 24 ساعته ممكن است هميشه زمان دقيق كارييك كشور ديگر را بخاطر نياوريد، آنگاه دچار دردسر مي‌شويد. همه ما داراي برنامه زماني مشابه نيستيم. كسب و كار جهاني است اما ساعتهاي كاري اين چنين نمي‌باشد. مبادرت به رسيدن به آمريكايا اروپا نيز كاري بس بيهوده است. اما صفحات وب 24 ساعت در شبانه روز و 7 روز هفته در خدمت مشتريان است. هيچ اضافه كاري وجود ندارد. اطلاعات مهم براي برآوردن نيازها جمع آوري مي‌شود و موجب مي‌گردد كه قبل از آنكه رقبا به محل كار خود برسند از آنها پيشي بگيريد.

 

13 – به روز رساني اطلاعات گاهي گزارشات و اطلاعات پيش از آنكه از چاپ درآيد تغيير مي‌كند. اكنون شما انبوهي از كاغذهاي بي‌ارزش و پرهزينه داريد. انتشار و چاپ الكترونيكي با نيازهاي شما تغيير مي كند. هيچ هزينه كاغذ، جوهر و پرينتر صرف نمي‌شود. در طول روز مي‌توانيد در صورت نياز صفحه وب خود را به پايگاه داده متصل كنيد تا اطلاعات خود را تغيير دهيد و به روز سازيد. هيچ مدل چاپ شده‌اي تا اين حد انعطاف پذير نيست. صفحات سايت شما كاتالوگهاي تمام رنگي آن لاين ثابت هستند كه در طول زمان به روز مي‌شود.

 

14 – سنجش توليدات و خدمات جديد بازاربا توجه به دلايل ذكر شده در بالا،‌ همه هزينه هاي ارائه و عرضهيك محصول جديد را مي‌دانيم. تبليغات، تبليغات، تبليغات. هزينه بالا، هزينه بالا، هزينه بالا. اگر به وب برويد و بدانيد كه از كساني كه صفحه شما را بازديد مي‌كنند چه انتظاري داريد، آنها ارزان ترين بازار براي شما محسوب مي‌شوند. آنها اين امكان را براي شما فراهم مي‌سازند تا بدانيد كه نسبت به بازارهاي ديگر، كالاي شما چگونه مي‌تواند سريعتر،‌ آسانتر و ارزانتر عرضه شود در خصوص هزينهيك صفحهيا دو برنامه وب، مي‌توانيد ازيك توپ كريستالي براي نشان دادن محصولاتيا خدمات خود در بازار استفاده كنيد.

 

15 – دستيابي به يك بازار خاصشما ممكن است تصور كنيد كه اينترنتيك محيط مناسب براي توليدات هنرييا آموزش پرواز نيست. خوب،‌ دوباره فكر كنيد. با وجود ميليونها كاربر www، حتي گروههاي خاص ذكر شده نيز به تعداد زياد در اينترنت عرضه مي‌شوند. از آنجا كه شبكه داراي چندين برنامه جستجوي مناسب است، گروههاي علاقه مند مي‌توانند شمايا رقباي شما را پيدا كنند.

16 – سرويس دهي به بازار محلي ما در خصوص توانايي در ارائه خدمات جهاني از طريق صفحه وب صحبت مي‌كنيم. همسايه شما چطور؟ در هر كجا باشيد احتمالا"‌به اندازه كافي مصرف كننده محلي وجود دارد كه به وب دسترسي داشته باشد،‌ آنگاه بازاريابي وب شما ارزشمند خواهد شد. بعضي رستورانهاي محلي حتي از طريق وبيا اينترنت رزرو مي‌كنند. شما مي‌توانيد بدون درنظر گرفتن اين موضوع كه بازار شما در كجا واقع شده،‌ از شبكه براي ارائه قيمتهاي خرده فروشي استفاده كنيد.