شما اینجا هستید: صفحه اصلی مدیریت فروش مشتری خوب همان فروشنده خوب است

مشتری خوب همان فروشنده خوب است

فروش یا خرید؟

 مشتری خوب همان فروشنده خوب است!

منبع:برترینها

 وقتی که فروش کالایی به شدت افزایش می یابد قسمت زیادی از این افزایش فروش مربوط به توصیه مشتریان کنونی به مشتریان آینده است مثلا اگر فردی کالای شما را بخرد و از آن راضی باشد او آن را به همکاران، هم دوره ای ها، همکلاسی ها و خلاصه دوستان و آشنایان خود توصیه خواهد کرد.

84  درصد از کل فروش در آمریکا نتیجه تبلیغات شفاهی است. وقتی که فروش کالایی به شدت افزایش می یابد قسمت زیادی از این افزایش فروش مربوط به توصیه مشتریان کنونی به مشتریان آینده است مثلا اگر فردی کالای شما را بخرد و از آن راضی باشد او آن را به همکاران، هم دوره ای ها، همکلاسی ها و خلاصه دوستان و آشنایان خود توصیه خواهد کرد و اگر از ان کالا راضی نباشد احتمالا دیگران را از خرید کالای شما منصرف خواهد کرد.

بهتر از اکثریت باشید

برای اینکه در صنعت خود به 10 درصد برتر فروش بپیوندید باید مشتریانی داشته باشید که در هر موقعیت مانند فروشندگان شما عمل کنند. اعتبار میلیونی در فروش بسیار مهم است پس باید مشتریان شما راضی باشند تا هر جا که هستند درها را به سمت شما باز کنند.

خود را پیش بینی نکنید، فقط حرکت کنید

همه فروشندگان برتر به نقطه ای رسیدند که هیچگاه آن را پیش بینی نمی کردند چون مشتریان بیش از انتظار آنها برایشان فروخته اند. وقتی که در زندگی شخصی و حرفه ای خود ثابت قدم هستید و به شعارهای خود پایبند هستید، آنگاه همانند قطعات یک پازل همه چیز کنار هم چیده می شود تا فروش شما افزایش یابد و به درآمدی دست پیدا خواهید کرد که هیچگاه منتظر آن نبوده اید.

خود را با صداقت، قضاوت کنید

یک نکته مهم در مورد دیدگاه، ارزش ها و شعارهای شما به عنوان یک فروشنده یا صاحب یک کسب و کار وجود دارد: به خود فرصت کافی بدهید. کارهای زیادی هست که باید انجام دهید، عادت ها، اخلاق، دانش و توانایی های خود را باید تقویت کنید اما همه اینها یک شبه انجام نمی شود. باید صبور باشید.

تا رسیدن به موفقیت تلاش کنید

علت اینکه افرادی پیشرفت می کنند و روز به روز توانایی های بیشتری می آموزند این است که آنها در حرکت به سمت رویاها و اهداف خود ثابت قدم هستند و مسیر را پله پله می پیمایند. آنها از خود انتظار ندارند یک شبه تبدیل به یک انسان فوق العاده شوند. این افراد وقتی به نتیجه مناسبی دست پیدا نمی کنند دلسرد نمی شوند. آنها فقط ادامه می دهند و ادامه می دهند و کاری که شما باید انجام دهید همین است.

شما همانی هستید که فکر می کنید!

هر گاه که افکار روشنی داشتید و دانستیدکه می خواهید چطور آدمی باشید، چه زندگی داشته باشید و چه شغل و حرفه ای می خواهید داشته باشید، آنگاه قدم اول را بردارید. هر لحظه به خود بگویید اکنون چه کاری می توانم انجام دهم که به آن فرد ایده آل نزدیک شوم. پس از مدتی متوجه می شوید که تبدیل به انسانی پرتلاش و موفق شده اید که از زندگی و کار کردن خود لذت می برد و آنگاه است که نزدیک شدن موفقیت ها و فرصت ها را حس خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید، رفتار و عملکرد شما در برابر دیگران بیان می کند چه جور آدمی هستید و اگر در این راه به اندازه کافی ثابت قدم باشید شخصیت شما به آن فرد ایده آلی که در رویا تصورش را داشتید نزدیکتر می شود.

به بهتر شدن عادت کنید

اول، با هر مشتری طوری رفتار کنید گویی او قرار است برای شما همانند یک مبلغ تبلیغ کند. به خاطر داشته باشید هر کس در حدود 300 نفر دیگر را می شناسد. پس او یک مشتری با ارزش است

دوم، رفتار خود را بررسی و سعی کنید هر بار از دفعه قبل در معامله با دیگران بهتر رفتار کنید. هر روز بهترین روش های ممکن را که می توانید، به کار ببندید تا مطمئن شوید بهترین نتیجه را می گیرید.