شما اینجا هستید: صفحه اصلی بازاریابی و مدیریت بازارمدیریت بازاریابی

منطقه طلایی مدیریت

اشتباهات بازاریابی

اشتباهات بازاریابی

نویسنده : محمود قوچانی   

 منبع : ایران سهراب

مطلبی که می نویسم، تحت تاثیر مطالب دروس بازاریابی و به صورت Case Studyوار بر روی یک اتفاق تجاری در کشورمون، یعنی رفع انحصار اپراتور موبایل دولتی بر بازار تلفن همراه، نوشته شده. لطفا اگر نظری داشتید، حتما من رو هم مطلع بفرمایید.

درعلم بازاریابی، رفتار شرکت ها در زمان انحصار کامل از لحاظ مدیریت بازاریابی، به بازاریابی تضعیفی تعبیر میشه.

مطالعه بیشتر...

ده فرمان اجتناب از هفت خطای بازاریابی

ده فرمان اجتناب از هفت خطای بازاریابی

نویسنده : مهدی برهان پور

منبع ماهنامه صنعت خودرو

مانند مشتریان خود بیندیشید. از دید مشتری، برخورد کل سازمان را به هنگام معامله بررسی کنید. در این آنالیز، حتی موارد جزئی نظیر تعداد زنگ های تلفن قبل از برداشتن گوشی، میزان معطلی مشتری در جلوی باجه، میزان صحت سفارشات و محموله ها، تحویل بموقع کالا، میزان دقت و برخورد دوستانه کارمندان و نظایر آنها را درنظر بگیرید 

مطالعه بیشتر...

فرایند مذاکره در بازاریابی

فرایند مذاکره در بازاریابی

در بسیاری از سازمان ها تیم بازاریابی (از مدیریت بازاریابی گرفته تا بازاریاب ها)، به عنوان نمایندگان موسسه شناخته می شوند که وظیفه تعامل و تداوم ارتباط را به عهده دارند و ماموران برون سازمانی موسسات شناخته می شوند. بنابراین پرداختن و فراگرفتن مذاکره مطلوب برای این افراد ضروری به نظر می رسد.

در کتاب اصول بازاریابی کاتلر و آرمسترانگ آمده است: «اصول فروشندگی بر پایه ضرورت انجام داد و ستد استوار است.» هدف از اجرای این اصول، کمک به بازاریاب ها برای انجام یک معامله خاص با مشتری است. در این فرآیند فروشنده باید مشتری را هدایت کند.

مطالعه بیشتر...